Tre lanserar 3Fika - underhållning och sällskap till fikat

Tre lanserar 3Fika - underhållning och sällskap till fikat

Idag bjuder Tre in till den första av flera digitala tre-fika med underhållning i toppklass för att sätta guldkant på tillvaron för dig som stannar hemma. Först ut som värd är artisten Mariette som kommer bjuda på en härlig eftermiddagsfika med musik, samtal och kanske en titt på hennes egna speciella projekt för sommaren.

Sedan Corona-viruset bröt ut i Sverige för ett par veckor sedan sitter en stor del av befolkningen inomhus för att minska spridningen. För många flyter vardagen på och man gör vad man ska men den sociala aspekten som man gillar så mycket på jobbet, småsnacket vid kaffemaskinen och fikat på eftermiddagen, försvinner lätt.

- Med 3Fika vill vi samla människor till en digital fikastund med underhållning i toppklass för att göra vardagen lite roligare, säger Jim Carlberg, marknadschef på Tre Sverige.

3Fika kommer äga rum live på Instagram via Tres konto @3Sverige flera dagar i veckan med start idag den 24 april. Fler artister tillkommer under kommande veckor så håll utkik i Tres kanaler så du inte missar något.

Fikastunden är inte bara till för att äta gott, utan också göra något gott. I samband med 3Fika donerar Tre pengar till Radiohjälpen, Läkare utan gränser och Her House foundation i fikavärdarnas namn. Totalt kommer Tre skänka 200 000kr.

- På Tre är vårt viktigaste uppdrag att koppla samman människor och i dessa tider behöver vi hitta ännu fler sätt att göra det på. Fikapausen är ett dagligt inslag hos miljoner svenskar och när många av dessa nu är hemma på dagarna riskerar tre-fikat att bli ensamt eller rent av glömmas bort, säger Jim Carlberg.

Om Tre

Tre Skandinavien (Hi3G Access AB) startades i december 2000 med visionen att skapa en helt ny plattform för mobil kommunikation. I dag äger och driver Tre 3G- och 4G-mobilnät i Sverige och Danmark och består av cirka 2 000 anställda. Tre Skandinavien, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i elva länder, ägs av Hong Kong-baserade CK Hutchison, som äger 60 procent av bolaget, och svenska Investor AB, som äger 40 procent. Läs mer om Tre på www.tre.se och mer om Tre-gruppen på www.three.com.