Tres nya tjänst blixtersätter trasig eller stulen mobil vart du än befinner dig inom EU

I dag lanserar mobiloperatören Tre tjänsten 3Försäkring Express - en tjänst som ersätter din telefon eller surfplatta inom nästa arbetsdag ifall den går sönder med till-dörren-leverans vart du än befinner dig inom hela EU.

3Försäkring Express är en ny typ av försäkring för privat- och företagskunder på svenska mobilmarknaden - en tjänst som har snabbhet, service och enkelhet som ledord. Bakom tjänsten står det uppmärksammade och innovativa amerikanska bolaget SquareTrade och Tres lansering innebär SquareTrades intåg på den svenska marknaden.

- Med 3Försäkring Express vill vi utmana bilden många har av att en försäkring är krånglig, långsam och inte går att utnyttja när den verkligen behövs. På andra marknader har tjänsten gjort succé vilket gör att vi känner oss trygga med att kunna leverera på de högt ställda kraven tjänsten utlovar. Och att vi dessutom är först i Sverige med en sån här typ av försäkringstjänst gör det hela extra kul, säger Niklas Grawé, affärsområdeschef för Tres konsumentaffär.

Med den nya tjänsten får kunden välja ifall hen vill ersätta sin mobil eller surfplatta eller få sin trasiga enhet upphämtad, reparerad och åter levererad.

Tjänsten kostar från 79 kronor per månad för privat- och företagskunder, inga extra leveranskostnader tillkommer om tjänsten behöver nyttjas och självrisken är från 349 kronor.

3 Skandinavien äger och driver 3G och 4G mobilnät i Sverige och Danmark. Bolaget, som är en del av den globala 3-gruppen med verksamhet i 11 länder, är ett joint venture mellan Hong Kong-baserade CK Hutchison (60 %) och svenska Investor AB (40 %). För mer information om  3-gruppen, gå till www.three.com, för mer information om 3 i Sverige, www.tre.se