Baka med silver och guld.

Glittrande bakverk kan aldrig bli fel. Odense var först med att lansera fondant/sockermassa i flera färger, samt ett kritvitt tårtlock i rulle för att underlätta för hemmabagaren att skapa konditorkvalitet på bakverken.

Nu utökas dekorationsutbudet med guld och silverpulver. Ätbar pulverfärg utvunnen från naturliga mineraler. Finns i butik redan nu. Rek pris: 39:90/förpackning.

Det är något nästan meditativt över bakning. Att själv få skapa utan mallar eller pekpinnar och till 100% vara herre över slutresultatet ger en djup mänsklig tillfredsställelse. I vår stressade värld behöver många en paus i tillvaron, långt från datorer och prestationskrav. Kanske det är därför pysslandet och bakningen blivit så populär. Ett lyckat resultat kräver ju närvaro i nuet.

Odense lanserar nu ätbart Guld och Silver pulver, som ytterligare främjar hemmabagarens kreativitet. Pulvret kan penslas direkt på färdiga bakverk/choklad/fondant och marsipan. Eller blandas med en aning vätska, t ex lite alkohol som avdunstar snabbt, för ett mer målat resultat.

(se även inspirationsvideo i relaterade länkar nedan)

Fakta Odense Guld och Silverpulver

5 g ätbart pulver utvunnen ur naturliga mineraler. Förpackad i en behändig plastburk med skruvlock och skyddande folie. Hållbar i 60 månader.

Färger: Silver och guld.
Finns i butik från vecka 11 2017.
Rek pris: 39:90/burk. För recept och information www.odense-marcipan.se.

Presskontakt är Eva Malmgren, Marketing manager Odense Sverige, eva.malmgren@tredo.se,
mobil 0706 – 481160.

För digitala bilder och prover kontakta gärna ewa@wigenheim.se 070-523 89 33