Uppsala Vatten tar täten, Triboron i tanken sänkte förbrukningen med 7%

Nyhet   •   Mar 20, 2018 13:31 CET

Ljubomir Milic på Uppsala Vatten om de tester som gett upp till 9% minskad förbrukning.

Sveriges kommuner har med Triborons teknologi ett ypperligt tillfälle att minska sina CO2 avtryck och ta nästa steg i miljöarbetet. Nästa steg är att hitta kommuner som dels vill tillsätta Triboron direkt i sina fordon, men även de kommuner där vi kan gå direkt in i deras bränsledepåer. De senaste laboratorietesterna som utförts av bla. Ångströms laboratoriet i Uppsala, påvisar en markant minskning i wear and scar på flytande bränslen, samt friktionsförbättringar, och ser vi på RME bränslet så eliminerar vi problemen med bakterietillväxt.

Vi har under en lång tid investerat hårt i vår vetenskap med oberoende tester, verifieringar mm. och det stora kommersiella genombrottet kom när Future Fuels i Holland för några månader bestämde sig för att skapa marknadens bästa HVO med "Triboron inside".

I och med den milstolpen har arbetet blivit enklare, fler och fler bränsleföretag har hört av sig till oss för att få ytterligare information, säger Christian Franzetti, Sales Executive på Triboron International.

Triboron har som målsättning att bli en standard komponent i samtliga flytande bränslen, och en del på vägen dit är givetvis att få konsumenterna att använda teknologin fullt ut, oavsett om det är RME, HVO, Bensin, E85 eller Diesel.

Kommentarer (0)

Kommentera