Nyhet! Bamse byter kostym – snäll hudvård för de minsta

Pressmeddelande   •   Apr 09, 2019 09:43 CEST

Nu får Bamse hudvårdsserie på apotek ny design. Alla produkterna är certifierade av Asthma Allergy Nordic och miljömärkta enligt Svanen. Med Bamse blir bad- och duschstunden både rolig och lekande lätt. Produkterna värnar extra mycket om att barn ska få det allra bästa, med hänsyn till både ingredienser och miljön.

”Vår filosofi med Bamseprodukterna är att göra det enkelt för föräldrar att göra rätt val för sina barn. Helt enkelt att erbjuda snälla och effektiva produkter. Bamse är barnens hjälte i badrummet – stark, snäll och rättvis”, säger Sanna Hedman, Brand Manager på Trimb Healthcare.

Bamse hudvård – för barnets bästa

Bamse hudvårdsserie säljs på apotek och består av en serie produkter som värnar om barnets bästa. Alla produkterna är parfymfria. Varje produkt representeras av en figur ur Bamsefamiljen. På baksidan finns dessutom en liten berättelse om just den figurens personlighet.

Brums Bubbliga Badskum. Härligt löddrande badskum som gör stunden i badrummet extra skoj. Produkten är oparfymerad och dermatologiskt testad. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/200 ml tub.

Lille Skutts Bästa Balsamspray. Skonsam balsamspray som kan användas på handdukstorrt eller torrt hår. Produkten är oparfymerad och dermatologiskt testad. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/150 ml sprayflaska.

Nalle-Majas Schyssta Schampo. Milt schampo som rengör barnets hår med ett krämigt lödder som är lätt att skölja ur. Oparfymerat och dermatologiskt testat. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/200 ml tub.

Bamses Dundersnälla Duschtvål. Mild duschtvål utan parfym som rengör med ett mjukt lödder utan att torka ut huden. Parfymfri och dermatologiskt testad. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/200 ml tub.

Lille Skutts Bussiga Balsam. Mjukgörande balsam som minskar hårets statiska elektricitet och gör håret glänsande. Produkten är parfymfri och dermatologiskt testad. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/200 ml tub.

Katten Jansons Härliga Hudlotion. Mild lotion som är lätt att smörja in och som enkelt tas upp av barnets känsliga hud utan att svida. Oparfymerad och dermatologiskt testad. Rekommenderat cirkapris: 89 kr/200 ml tub.

Brummas Vänliga Våtservetter. Skonsamma våtservetter speciellt anpassade för barns ansikten och händer. Tar effektivt och skonsamt bort kladd och smuts. Dermatologiskt testade och fria från parfym. Rekommenderat cirkapris: 25 kr/24 st förpackning.

Högupplösta pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/trimb

Frågor? Kontakta Sanna Hedman, Brand Manager, Trimb Healthcare. Mobil: 072-080 28 95. E-post: sanna.hedman@trimb.se

Bamse marknadsförs av Trimb Healthcare AB – ett svenskt egenvårdsföretag inriktat på receptfria produkter som förbättrar vår vardagshälsa. Företaget etablerades 2012 och har på kort tid rönt stora framgångar i Norden. För mer information om företaget, se www.trimb.se

Kommentarer (0)