Pressmeddelande -

Trimtex är otroligt stolta över att lansera vårt nya samarbete med Svenska Triathlonförbundet

Trimtex Sverige AB blir leverantör av tävlings- och träningskläder till Svenska Triathlonförbundet till och med 2022.

Trimtex Sverige AB och Svenska Triathlonförbundet har idag kommit överens om ett samarbete som innebär att Trimtex skall leverera Triathlondräkter, cykel- och löparkläder till förbundet de kommande 4 åren.

"Svensk triathlon är mycket glada över vår nya konfektionsparter och vi ser fram emot ett långt och för båda parter givande samarbete. TRIMTEX har kläder i högsta kvalitét som föreningar och företag kan beställa i egen design. Förutom att vår elit kommer att få snygga och bra landslagskläder, kan vi erbjuda föreningar och medlemmar, samt övriga partner kläder i unik design till med bra kvalitet och bästa funktion.”
Svenska Triathlonförbundet

“Trimtex har levererat idrottskläder till klubbar, förbund och företag i mer än 40 år, Det känns väldigt inspirerande för oss att nu få förmånen att samarbeta med de bästa Triathleterna i Sverige. Vi har även flera spännande produktnyheter för triathlon som vi också kommer att lansera inom kort”
Mathias Danielsson, Country Manager Trimtex Sverige AB

För frågor, bilder och mer information kontakta:

Mathias Danielsson I Country Manager

Dalagatan 4 I SE-811 31 Sandviken I Sweden
T: +46 26 24 98 90 I M: +4626249898 I E-mail: mathias@trimtex.se I trimtex.se

• Övriga sporter

Sportkläder i egen design för alla Nordiska länder.