Säsongens glassnyheter är här!

Säsongens glassnyheter är här!

Glass som går att skala, en törstsläckare i spännande form och en helt ny smak framröstad på Facebook. Innovation och glassglädje står i fokus när Triumf Glass lanserar årets nyheter.

– Vår skalbara bananglass Jungly är i ett slag för sig och det har aldrig förekommit något liknande på den svenska marknaden, säger Martin Hesselgren, marknadschef, Triumf Glass.

Inför säsongen lanserar man fyra nya stycksaker och lika många nyheter när det gäller skopglass.

Jungly, som lockar fram glassglädjen och skapar minnen för livet, är en vaniljglass med banansmak där det yttre lagret av gelé går att skala precis som på en banan.

Watermelon är en perfekt törstsläckare för varma sommardagar. En isglass i form av en melonskiva med tydlig smak av vattenmelon. När man närmar sig ”skaldelen” växlar smaken över till syrligt äpple. Melonkärnorna skall givetvis ätas i det här fallet då de är gjorda av choklad.

Crunchy är vår nya strut för säsongen. Ett frasigt rån som vi varvat med vaniljglass och tunna lager av choklad om vartannat. Vi utlovar en spännande konsistens när man tuggar sig igenom lagren. Den är Crunchy, helt enkelt.

Planes är vårt senaste resultat från varumärkessamarbetet med Walt Disney. En dubbelpinne med tutti-fruttismak som lätt kan delas med en kompis. Delad glädje är dubbel glädje!

Facebook-fansen avgjorde

I skopglasskategorin lanserar vi under varumärket Triumf Glass en Piña Colada, en frisk och fräsch kokos- och ananassorbet med riven kokos. Produkten har röstats fram av våra Facebook-anhängare som en given succé. Kaffe latte är ytterligare en smak som efterfrågats av många kunder och som vi därför valt att lansera. Glassen har en fin balans i kaffets intensitet och mötet med kakaorippeln ger en härlig smakupplevelse. För årets tredje nyhet har vi hämtat inspiration från vår storsäljande stycksak Skruven. Skruven som skopglass blir en tropisk sorbet med mango, ananas och apelsin. Nytt för i år är också att vår Päronglass blir laktosfri.

Glassprover? För er journalister som arbetar med glasstester.

Hör gärna av er till vår marknadschef Martin Hesselgren på 0761-08 25 48 alt. martin.hesselgren@triumfglass.se

Produktinformation och pressbilder finns att ladda ner på vår hemsida

www.triumfglass.se. Bildbanken ligger under fliken press & bilder.

Glassiga hälsningar från oss alla på Triumf Glass AB!

Triumf Glass AB har huvudkontor och produktionsanläggning beläget i Sävedalen (Göteborg). Vi omsätter ca 250 Mkr och har 90 anställda. Triumf Glass AB är sedan februari 2010 åter ett familjeföretag och vi samarbetar idag med t.ex Nestlé och Mars Nordics.