Vi boostar glasskartan med 3 nyheter

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2017 08:28 CET

Nyheterna Ekologisk Sandwich, Päron Split Gräddglass och Kina Wafer

Vår affärsidé är att sprida glassglädje och smakupplevelser.

- En stor del av vårt arbete ligger i att vara nytänkande och ständigt komma med nya spännande glassprodukter. Produktutveckling är A och O i vår verksamhet. Vi lyssnar på våra konsumenter och strävar efter att ha ”en glass för alla”, säger Anders Müntzing, VD på Triumf Glass.

Bland nyheterna finns en Ekologisk Sandwich, en läskande Päronsplit och Kina Wafer.

Ekologisk Sandwich -

Ekologisk Sandwich gjord på färsk svensk ekologisk grädde som omsluts av goda ekologiska kakaokex.

Päron Split Gräddglass-

Gräddglass gjord på färsk svensk grädde med ett läskande isöverdrag av päronjuice.

KINA Wafer-

En smakrik chokladgräddglass med ett överdrag av choklad, krossade våffelbitar och nougatsås.

För mer information och glassprover, vänligen kontakta:

Anders Müntzing, VD & Marknadschef

anders.muntzing@triumfglass.se

Pressbilder finns att hämta på vår hemsida http://mediabank.triumfglass.se/ Se rubrik Pinnar & Strutar

Triumf Glass AB är ett svenskt familjeföretag med produktion och huvudkontor i Sävedalen strax utanför Göteborg. Vi producerar årligen 16 miljoner liter glass och omsätter ca 300 Milj. Genom vår historia som familjeföretag, som sträcker sig ända tillbaks till 1946, har vi djup kunskap om glasstillverkning och produktkvalitet. Triumf Glass AB är idag BRC-certifierat samt certifierade enligt ISO 14001. Vi är 86 anställda och har en marknadsandel på 20%. Vi samarbetar idag med flera välkända varumärken som t.ex. Mars, Snickers, Nestlé, Fazer, Yollibox, Mövenpick, Glenn Strömberg, Dumle, Hello Kitty, Walt Disney.

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.