Trivselhus exploaterar tomtmark i Karlstad

I Karlstad exploaterar nu hustillverkaren Trivselhus 33 villatomter på attraktivt läge med sjöglimt över Alstern.
 – I tider där bra tomtmark för styckevillor är en bristvara är detta en intressant fortsättning på våra lyckade satsningar i Karlstad de senaste åren, säger Trivselhus vd Jan Johansson.

Området Edsgatan (Norra Stockfallet) är ett av Karlstads mest populära områden med höga, stabila priser på begagnade hus. De nya tomterna ligger mycket naturskönt men samtidigt lättillgängligt. Edsgatan ligger strax nedanför Universitetet och har sjön Alstern i blickfånget. Endast 8 km in till Karlstad centrum, med bra kommunikationer samt cykel- och gångväg längs den gamla banvallen. Dagis, skola finns i närområdet. Ett natur- och bildskönt läge med fina strövområden in på knuten.

Området är lite kuperat vilket möjliggör en variation bland de hus som kommer att byggas.
- Trivselhus erbjuder stora möjligheter till en skräddarsydd huslösning, eller husmodeller från vårt systervarumärke Movehome, berättar Trivselhus vd Jan Johansson.

Säljstarten sker under sommaren för byggstart senhösten 2016. Redan nu tar det lokala försäljningskontoret emot intresseanmälningar.