Henrik Cars utsedd till vd för TRSM

Styrelsen för TRSM Group har utsett Henrik Cars till verkställande direktör. Henrik Cars ersätter förutvarande vd Anette Schilde som avgår på egen begäran. Henrik Cars är vice vd för Destination Gotland AB och har tidigare varit hamnkapten i Stockholms Hamnar. Cars har även en bakgrund som sjöbefäl inom Johnsonlinjen samt befälhavare på Silja Lines fartyg. Ledningsbytet kommer inte att påverka skärgårdstrafiken.

Styrelsens beslut grundar sig på Anette Schildes begäran om att avträda befattningen som företagets vd. Förutom Schilde avgår även Paul Ekwall från posten som vice vd och Henrik Ekelund från trafikchefsbefattningen. Samtliga avgår på egen begäran, för företagets bästa.

Per Teiner har rekryterats internt inom företaget som tillförordnad trafikchef.

– Anette Schilde, Paul Ekwall och Henrik Ekelund har mot bakgrund av den senaste tidens interna oro ställt sina platser till förfogande. Henrik Cars är med sin breda och dokumenterade erfarenhet rätt person att fortsatt leda och utveckla verksamheten, säger Jan-Eric Nilsson, styrelseordförande för TRSM Group.

För ytterligare information:

Jan-Eric Nilsson, styrelseordförande TRSM Group och Henrik Cars, vd TRSM Group, nås via

Gabriella Tjernby tel. 0498 201017.

• skärgårdstrafiken
  • stockholm skärgård
  • skärgårdsbolaget
  • trsm