Kristin Andersson ny Communications Manager på Trustly

Nyhet   •   Jan 29, 2016 14:39 CET

Kristin Andersson tillträder en nyinrättad tjänst som Communications Manager på Trustly Group, ansvarig för public relations. Med 15 års erfarenhet från kommunikationsområdet har hon arbetat som PR och informationschef inom financial services, försäkring, retail och IT/telkom. Hon kommer närmast från Nordnet där hon varit ansvarig för arbetet med en ny varumärkesstrategi och ett nytt kommunikationskoncept.

- Det känns jättekul att börja på Trustly som växer och är i en väldigt spännande fas. Det är ett innovativt företag som vuxit fram ur den nya digitala affärslogiken och tagit sikte på en internationell marknad från start. Nu tillhör de ett av de verkligt intressanta tillväxtbolagen inom online betalningar som förutspås kunna revolutionera den finansiella tjänstesektorn. Att det bubblar av nybyggaranda och att kommunikation är högt prioriterat gör det självklart ännu mer intressant, säger Kristin Andersson.

- Kristin är en talangfull kommunikatör, en topprekrytering till marknads- och kommunikationsteamet och jag är väldigt glad att hon bestämde sig för att satsa på oss. Trustlys fokus är försäljning av vår bankbetalningslösning till europeiska företag som verkar inom exempelvis e-handel och finansiella tjänster. Kristins erfarenhet kommer vara värdefull för oss nu när vi bygger ett europeiskt varumärke, säger Stefan Backlund, Head of Marketing.