Trustly utser Louise Nylén till ny marknadschef

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2019 08:04 CEST

Louise Nylén, Marknadschef Trustly

Stockholm, 20 August 2019 – Trustly, Europas ledande leverantör av direktbanksbetalningar, har idag utsett Louise Nylén till marknadschef (Chief Marketing Officer (CMO)).

Positionen som CMO är nyetablerad och innebär ett helhetsansvar för alla varumärkes- och marknadsaktiviteter. I rollen som CMO kommer Louise Nylén att rapportera till vd, ingå i ledningsgruppen och spela en viktig roll i att driva Trustlys tillväxt i resan mot att bli nästa generations globala nätverk för betalningar.

Louise har 20 års erfarenhet från internationella företag. Hon började sin karriär hos Bain & Company och kommer senast från en roll som vice vd och marknadschef (Chief Marketing Officer) på LeoVegas Mobile Gaming Group. Louise är även styrelseledamot i Nelly.com, en ledande aktör inom mode på nätet och en del av NasdaqOMX-listade Qliro Group.

– Jag är väldigt glad att kunna hälsa Louise välkommen till Trustly. Hennes expertis inom marknadsföring, erfarenhet av att framgångsrikt driva tillväxt på flera marknader och beprövade ledaregenskaper gör henne till ett värdefullt tillskott till teamet när vi fortsätter resan med att bygga ett ledande globalt betalningsföretag, säger Oscar Berglund, vd på Trustly.

Louise Nylén säger:

– Betalningsbranschen går igenom en intensiv period med stora strukturella förändringar och där har leverantörer som Trustly en mycket intressant framtid. Trustly har en unik produkt, en högkvalitativ tjänst och ett unikt försprång på marknaden – viktiga framgångsfaktorer som gjorde det väldigt intressant för mig att vara med och bygga ett starkt varumärke som attraherar både företag och konsumenter. Jag ser fram emot att ta tillvara de möjligheter som ligger framför oss och bidra med mina erfarenheter av marknadsföring och e-handel när Trustly tar sig an nya marknader och länder.”

Trustly Group AB grundades 2008 och är ett svenskt fintech-företag som gör det snabbt, enkelt och säkert att betala online. Företaget erbjuder internationella och nationella betalningstjänster till och från konsumenters bankkonton hos över 3 300 banker på 29 europeiska marknader och binder samman företag och konsumenter inom e-handel, resor, spel och finansiella tjänster. 2017, 2018 och 2019 utsågs Trustly till ett av Europas snabbast växande företag på Financial Times lista FT1000 samt till en av Europas mest inspirerande snabbväxare av London Stock Exchange.

Trustly har över 340 anställda, huvudkontor i Stockholm och regionala kontor i Finland, Spanien, Malta, Tyskland, Storbritannien och USA. Trustly är ett auktoriserat betalningsinstitut under tillsyn av Finansinspektionen, med tillstånd att tillhandahålla betaltjänster inom EU/EES sedan 2010. 2018 förnyades tillståndet under PSD2. Läs mer på www.trustly.com.