Seminarium i Almedalen: Framtidens sjukvård – medborgarnas syn och det holländska sjukvårdssystemet

Det råder bred konsensus bland en lång skara seriösa bedömare att efterfrågan på sjukvård kommer att öka kraftigt de kommande decennierna. Men efterfrågan är större än utbudet och enligt en rad olika kvalificerade bedömare räcker skattefinansieringen inte till. Allt fler tecknar sjukvårdsförsäkringar för att få den vård man vill ha.

Varmt välkommen att delta i vårt lunchseminarium måndagen den 4 juli klockan 10.30-11.45 på Wallers restaurang, Wallers plats 2, i Visby under Almedalsveckan. Lättare förtäring kommer att serveras.

Hur oroade är medborgarna i Sverige och i fem andra länder över kvaliteten och tillgängligheten till framtidens sjukvård? Hur nöjda är man med dagens sjukvård? Detta är några av de frågor som Trygg-Hansa kan presentera svaret på. Vi gästas av Ab Klink, före detta sjukvårdsminister i Nederländerna, som presenterar det holländska sjukvårdssystemet. Kanske finns det lärdomar från detta system som kan vara användbara för Sverige? Seminariet avslutas med en paneldebatt, med bland andra Finn Bengtsson, riksdagsledamot (M) och Daniel Suhonen, chefredaktör för SSU :s tidskrift Tvärdrag. PM Nilsson är moderator för seminariet. Delar av seminariet hålls på engelska.

Vi ser fram emot en intressant diskussion!

Hälsningar Trygg-Hansa

För frågor om seminariet, vänligen kontakta:
Malou Sjörin, chef externkommunikation på Trygg-Hansa
Telefon: 070 168 2032 Mejl: malou.sjorin@trygghansa.se