Trygg-Hansa skriver avtal med Peugeot värt 300 miljoner kronor

Det nya avtalet gäller i tre år och omfattar vagnskadegaranti och märkesförsäkring för personbilar, samt den unika drivlinegarantin för Peugeots transportbilar. Trygg-Hansa ingick ett avtal med Peugeot 2006. Då var 9 procent av alla Peugeot-ägare Trygg-Hansa-kunder. Idag försäkrar Trygg-Hansa 34 procent av alla Peugeot-ägare, motsvarande 50 000 kunder.

- Vi är mycket nöjda med samarbetet med Trygg-Hansa. Den goda försäljningsutvecklingen visar att de har ett starkt kunderbjudande. De hittar hela tiden nya lösningar för att jobba smartare och har i samarbete med oss effektiviserat istället för att höja premierna på vagnskadegarantin, vilket kommer våra kunder till godo, säger Per Brinkenberg, servicemarknadschef på Peugeot.

Trygg-Hansa har lokala avtal med samtliga (utom två) av Peugeots 70 stycken återförsäljare.

- Vi satsar stort på återförsäljarna, till exempel genom ett nätverk av regionsansvariga och genom hjälp med att godkänna skadeverkstäder för att reparera Peugeot. Sådant väger tungt i valet av försäkringsbolag, säger kundansvarige Jan Lagerlund Melz.

Malou Sjörin, presschef. Telefon: 070-168 20 32
Jan Lagerlund Melz, kundansvarig. Telefon: 070-168 20 13

Trygg-Hansa är ett av Sveriges största försäkringsbolag med en årspremievolym på runt tio miljarder kronor. Våra cirka 2 000 medarbetare finns på 30 orter i Sverige. Trygg-Hansa erbjuder ett flertal privatförsäkringar som till exempel hemförsäkring, bilförsäkring och sjuk- och olycksfallsförsäkring och är marknadsledande inom barnförsäkringar. Trygg-Hansa ingår i den internationella försäkringskoncernen RSA. För mer information: www.trygghansa.se