Årets bästa och viktigaste event - Buda med Hjärtat

Den 23 oktober arrangerar Trygga Barnen tillsammans med Clarion Hotel Arlanda Airport en välgörenhetsauktion där pengarna går direkt till Trygga Barnen. Grundaren till Trygga Barnen, Olivia Trygg Larsen, kommer att föreläsa och Trygga Barnens ambassadör Per Lärnström kommer att auktionera ut upplevelser med personalen på hotellet.

Clarion Hotel Arlanda bjuder på smarrig frukost och skänker 50 kr till Trygga Barnen för varje gäst som bara deltar!

Sedan 2012 har Clarion Hotel Arlanda Airport samlat in pengar för att hjälpa barn och unga i Sverige som växer upp i familjer med missbruk-, beroendeproblematik och/eller psykisk ohälsa. NU tar hotellet samarbetet ett steg längre med syfte att samla in pengar till Trygga Barnen och öka kännedomen om vårat arbete.

- Vi vet att Trygga Barnen inte bara behöver vårt stöd utan även har som mål att nå fler barn, fler vuxna, fler som bryr sig runt om i Sverige och det här är vårt sätt att hjälpa till med det. Vi hoppas att hela Arlanda kommer och äter frukost och då automatiskt skänker 50 kr samt att våra företagskunder eller privatpersoner budar hem härliga upplevelser med oss som jobbar. Jag t.ex. kommer och håller en föreläsning om kultur på en arbetsplats, säger Pernilla Johansson, VD Clarion Hotel Arlanda Airport. Hör jag 300 kr! avslutar Pernilla

Program - Frukostföreläsning med auktion där pengarna går till Trygga Barnen Tisdag 23 oktober, Clarion Hotel Arlanda Airport, kl: 8-10.00. Anmäl dig till eventet här

Dagen börjar med en god frukostbuffé från 07.30. Frukosten följs upp med en föreläsning ca 8.30 av grundaren till Stiftelsen Trygga Barnen, Olivia Trygg Larsen som berättar sin livshistoria och bakgrunden till organisationen. Föreläsning och auktion beräknas vara klar vid 10.00. Moderator: Pär Lernström.

Trygga Barnens ambassadör Pär Lernström auktionerar ut upplevelser

• Hotellets kockar kommer med jullunch till ert kontor (för 20 p)
  • Fredagsfika från hotellets bageri till ert kontor (för 15 p)
  • Hotellövernattning med middag
  • PT-timme i hotellets gym med säljarna Anna och Jenny
  • Konferens på Top Floor all inclusive (för 14 p)
  • HLR-kurs med Johan och Peter på Maintenance (30 p)
  • Föreläsning med Pernilla, VD
  • Salsakurs med Style Manager Pilar och säljare Nino
  • Musikquiz med säljaren Christopher
  • Plane Spotting med säljarna Fredrik och Jessica (för 10 p)
  • Biljetter till Idol Fredagsfinal och den stora finalen i Ericsson Globe

Vill någon lägga ett bud i förtid går det bra och det gör man via mail till lisa.hagglund@choice.se
Upplevelserna sker enligt överenskommelse mellan Clarion Arlanda och budvinnaren.

För mer information:

Pernilla Johansson, Vd Clarion Hotel Arlanda Airport, pernilla.johansson@choice.se, 070-276 46 47
Sofie Gejler, Tf Verksamhetschef Trygga Barnen, sofie.gejler@tryggabarnen.org, 073-428 23 85

• Stockholm

Trygga Barnen är en stiftelse med syfte att hjälpa barn och ungdomar som växer upp i familjer med beroendeproblematik och/eller psykisk ohälsa.

Läs gärna mer på vår hemsida www.tryggabarnen.org