Hederpris till Olivia Trygg

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2012 13:20 CET

Svenska Vård belönade Oliva Trygg med ett hederspris för sitt arbete. Motivationen löd; Oliva har med stort mod bearbetat sin egna upplevelse som barn till en missbrukare. Med sin förbehållslösa öppenhet och ärlighet uppmärksammar hon dessa barns behov samtidigt som hon är ett föredöme och visar att anhöriga till missbrukare inte behöver vara ensamma.

Citat Olivia Trygg:
Det känns fantastiskt att Svenska Vård vill uppmärksamma Stiftelsen Trygga Barnens arbete för att hjälpa alla barn, unga och andra anhöriga i Sverige som lever i familjer med beroendeproblematik.

Trygga Barnen är en stiftelse med syfte att hjälpa barn, ungdomar, föräldrar och anhöriga i familjer med beroendeproblematik. Det är svårt att vara anhörig till någon som är beroende. Svårt att se på när någon gör sig själv och sin närhet så illa. Vi på Trygga Barnen är här för att stötta när det känns som svårast. Vår vision är att kunna hjälpa barn och anhöriga och få dem att känna sig trygga. Vi ska nå fram och tvätta bort den skam och självanklagelse som finns hos barn med föräldrar med beroendeproblem.

Stiftelsen Trygga Barnen grundades år 2010. www.tryggabarnen.com