Pressmeddelande -

Stiftelsen Trygga Barnens aktivitetsgrupperna fortsätter att hjälpa barn och unga i vår.

Stiftelsen Trygga Barnen anordnar varje vecka aktivitetsgrupper för barn och unga som har växt upp i en familj med beroendeproblemtik. Grupperna är självhjälpsgrupper och leds av två ledare som själva växt upp i familjer med missbruk men som i dag mår bra. Nu till våren kommer vi starta nya aktivitetsgrupper. Alla från 10 år upp till 22 år är välkomna. Grupperna delas upp efter ålder. De yngre träffast först på eftermiddagen och de äldre något senare. Här träffas man, pratar och får besök av spännande föreläsare. Varje vecka har ett nytt tema, till exempel känslor, självkänsla eller behov. Aktivitetsgrupperna träffas en gång i veckan under cirka en och en halv timme per tillfälle och är gratis. Budskapet är att förstå att man inte är ensam.

Grupperna träffas på Nybrogatan 17, T-bana Östermalmstorg. För anmälan eller frågor maila olivia.trygg@tryggabarnen.com eller ring 072-771 71 72. Tonårsgrupperna startar den 20 februari och är från 17:30-19:00. Barn mellan 10 och 12 träffas med start den 21 februari från klockan 17:00-18:30.

Tidigare aktivitetsgrupper har varit av stor framgång "Det har hjälpt mig på många sätt. Dels har jag fått reflektera över mycket och lärt mig att känna efter på ett annat sätt. Framför allt är det skönt att veta att jag inte är ensam och det är värt så mycket." säger en deltagare.

• Barn, ungdom

• barn&ungdomar
  • anhöriga
  • alkohol
  • oliva trygg
  • missbrukare
  • trygga barnen
  • aktivitetsgrupper
  • beroendeproblematik

• Stockholm

Trygga Barnen är en stiftelse med syfte att hjälpa barn, ungdomar, föräldrar och anhöriga i familjer med beroendeproblematik.