Trygga Barnen fick besök av Fredagsmyspatrullen

Stiftelsen Trygga Barnen fick härom veckan besök av OLW:s Fredagsmyspatrull och deras samlingslokal fick en total omvandling. Från ett rörigt hopkok av ärvda möbler till ett kreativt rum med stor mysfaktor – allt på en dag.

– Vi är väldigt tacksamma för OLW:s insats. Vår samlingslokal är en viktig del i vår verksamhet och med deras hjälp har vi nu fått rätt atmosfär här inne. Ett rum att vara i. Det betyder mycket för våra barn och ungdomar att få vistas här samtidigt som det blir bättre för personalen, säger Åsa Sundquist, Senior Advisor på Trygga Barnen.

Stiftelsen Trygga Barnen är en icke vinstdrivande organisation med syfte att hjälpa barn, unga och anhöriga i familjer med beroendeproblematik. I samlingslokalen på Valhallavägen i Stockholm träffas barn och ungdomar flera dagar i veckan i olika aktivitetsgrupper. Utöver det anordnas öppet hus samt aktiviteter kring högtider och helger.

Under hösten har OLW med hjälp av Fredagsmyspatrullen ryckt ut till de som måste arbeta på fredagar medan andra sitter hemma och myser i soffan. Som en del i detta arbete valde snacksföretaget att hjälpa personalen och volontärerna på Trygga Barnen att förvandla deras samlingslokal till en mysig och funktionell plats.

– Fredagsmyspatrullen är ett nytt sätt för oss att jobba på. Trygga Barnens verksamhet är viktig och personalen gör ett fantastiskt jobb. För oss var det ett självklart val att hjälpa till och stötta dem i deras arbete. En ny, mysig och funktionell samlingslokal är vårt och Fredagsmyspatrullens sätt att göra detta på, säger Charlotta Oldén, marknadschef för OLW.

För ytterligare information:

Åsa Sundquist, Senior Advisor

Trygga Barnen

E-post: asa.sundquist@tryggabarnen.org

Charlotta Oldén, Marknadschef
Orkla Confectionery & Snacks Sverige

Tel: 08 – 578 718 20

E-post: charlotta.olden@orkla.se

• fredagsmyspatrullen

Trygga Barnen är en organisation som hjälper barn och unga upp till 25 år i familjer med missbruk, beroendeproblematik och psykisk ohälsa.

Läs gärna mer på vår hemsida www.tryggabarnen.org