Auktoriserade av Utbildningsföretagen

TUC Sweden AB är medlemmar i Almega Utbildningsföretagen och har ett kvalitetsarbete som godkänts i enlighet med Utbildningsföretagens kriterier för kvalitetsauktorisation. Almega Utbildnings­företagen är en bransch- och arbetsgivar­organisation för företag som arbetar med vuxnas lärande och kompetens­utveckling.

Giltighetsområdena:

arbetsmarknadsrelevans, organisation & lärande resultat samt kvalitetsarbete

Kvalitetskriterierna:

kompetensbehov, relevanta utbildningar, struktur, pedagogik, personell pedagogik, metodutveckling, resultatuppföljning samt systematiskt kvalitetsarbete

Auktorisationen är en garanti för yrkesskicklighet och god kvalitet. Det är lättare för dig som kund att värdera de tjänster vi erbjuder. Vi är seriösa och håller god kvalitet samtidigt som det finns bra rutiner om du inte är nöjd med utbildningen. Du som köper en utbildning hos oss har en trygghet i att Utbildningsföretagen har granskat företaget.

Läs om vår kvalitetspolicy här

• Vuxenutbildning

På TUC erbjuder vi individer och arbetsliv ett brett utbud av utbildningar som speglar marknadens behov och önskemål, och därmed skapar vi förutsättningar för utveckling och ökad lönsamhet. Vi ser utbildning som ett verktyg för att nå tillväxt och även möjligheten för individen att utvecklas.

Vi har lång erfarenhet av att tillsammans med arbetslivet anordna yrkeshögskoleutbildningar, YH.

YH-utbildningar är en statlig eftergymnasial utbildningsform som tas fram utifrån arbetsmarknadens behov och förändras också i takt med utvecklingen där. YH-utbildningar erbjuds inom branscher där det finns ett uttalat behov av utbildad arbetskraft. Att YH-utbildningar verkligen leder till jobb visar också statistiken – ca 93 procent av de som avslutar en utbildning inom yrkeshögskolan får jobb eller jobbar som egen företagare sex månader efter examen!