TUC Yrkeshögskola startar digitaliseringsprojekt

Tidigare i våras ansökte vi på TUC Yrkeshögskola om digitaliseringscheck hos Tillväxtverket och idag fick vi det glädjande beskedet om att den blivit beviljad. Checken kommer att delas ut av Almi. Ett spännande och utmanande arbete påbörjas nu för att digitalisera verksamheten inom flera olika områden. Vi inser att det är otroligt viktigt att hänga med i utvecklingen och vill vara med i regeringens mål att Sverige ska bli bäst i världen på att använda de möjligheterna digitaliseringen ger. Vi hoppas även kunna bidra till minskad miljöpåverkan då vi i och med digitaliseringen kommer dra ner drastiskt på pappersutskrift. Vi vill också öka vår tillgänglighet för både företagspartners och studerande. På lång sikt är vårt mål att bibehålla en välmående organisation på ett resurssparande och effektivare sätt. ”Det ska bli otroligt roligt och spännande att se det här projektet ta form. Vi har många tankar och idéer om vad vi vill utveckla och hur vi ska få vår verksamhet att ligga i digital framkant inom vår bransch.” säger Erika Wilson Levahn, projektledare för digitaliseringsprojektet Ytterligare upplysningar Erika Wilson Levahn Mobil: 073-504 84 63 Mejl: erika.wilson.levahn@tucsweden.se