Anna Laestadius ny global kreativ chef

Anna Laestadius blir ny global kreativ chef för TUI-gruppen. I hennes nya roll kommer hon att ansvara för utvecklingen av varumärket samt för bolagets kampanjer på en global nivå. Anna tar över efter Barbara Haase som lämnade bolaget tidigare i år.

”Med över 20 års erfarenhet av att arbeta med internationella bolag och bygga välrenommerade varumärken anpassade för den digitala världen passar Anna Laestadius perfekt för vårt starka globala varumärke” Säger Erik Friemuth, Marknadsdirektör TUI Group.

Anna har varit nordisk marknadsdirektör på TUI sedan 2015. Under hennes tid har hon hunnit med att lansera varumärket i alla de nordiska länderna, bygga upp en stark nordisk organisation och tillsammans med Forsman & Bodenfors ta fram det globala ”For You”- konceptet som nu rullas ut i Europa. För sitt arbete på TUI har hon mottagit pris som årets marknadschef två gånger. Anna kommer att fortsätta med sin roll i det nordiska bolagets styrelse samt som nordisk marknadsdirektör.

”TUI’s globala kraft har utvecklats väldigt mycket under de senaste åren. I dag jobbar nästan 70 000 kolleger under ett och samma varumärke och med ett gemensamt ansikte utåt mot kunderna. Det här är en fantastisk möjlighet att få vara med och forma den framtida utvecklingen” säger Anna Laestadius.

Karriären började på Hall & Cederquist och Anna har sedan dess arbetat med varumärken som Kraft Foods, Star Alliance, Volvo Cars och Ericsson. Samt åtta år på ABSOLUT VODKA, slutligen som Global brand Director. Innan Anna började på TUI arbetade hon som Marknadsdirektör på Electrolux Grand Cuisine.