Fritidsresor, Dagarna du minns: Mads Mikkelsen Fritidsresors nya ansikte

Fritidsresor, Dagarna du minns: Mads Mikkelsen Fritidsresors nya ansikte

Den danske skådespelaren Mads Mikkelsen är huvudnummer när landets största charterarrangör Fritidsresor lanserar nya reklamfilmer. Dessutom storsatsar arrangören med annonsering, utomhus- och webbkampanj.

– Mads Mikkelsen är Nordens ledande skådespelare. Han har integritet och enormt stark utstrålning. Vi är det ledande varumärket för semesterresor. Förhoppningsvis blir det en bra kombination, säger Lottie Knutson, kommunikationsansvarig för Fritidsresegruppen i Norden.

Filmen med Mads Mikkelsen är inspelad på arrangörens nya Blue Village Exotic-anläggning, på den kritvita stranden på Koh Samet i Thailand.

Samtidigt producerades ytterligare två filmer som driver vinterns kampanj: En riktad mot par, runt koncepthotellen Blue Couples, med temat "Ibland är det lättare att komma nära när man är långt borta", där en kvinna trots paradisiska omgivningar lockar tillbaka sin man in i sovrummet.

Ytterligare en film öppnar med en pastisch av kärleksscenen i filmen Härifrån till evigheten, följt av ytterligare två kärlekspar som helt uppenbart uppskattar varandra. I slutscenen leker glada barn med Bamse under rubriken "Bamseklubben har öppet två timmar om dagen".

Båda dessa filmer är inspelade på Fritidsresors hotell på Koh Samet: Blue Village Exotic samt Paradee.

- Kampanjen som helhet tar nog ut svängarna lite mer än tidigare. Filmerna vilar i vår plattform 'Dagarna du minns' men är en aning sexigare och tydligare i sitt uttryck än tidigare. Jag tror förstås väldigt mycket på dem, men är självklart spänd på hur de tas emot av våra kunder.

Fritidsresors nordiska marknadschef Anna Berndt var på plats i Thailand under inspelningen:
- Regissören Martin Werner från Bacon använder musik för att skapa känsla under sina inspelningar. Att jobba tillsammans med ett team på ca 70 personer, inklusive Mads Mikkelsen, med Your Song som ljuder över den kritvita stranden och havet är väldigt annorlunda. Och inspirerande. Jag tycker att den känslan fortplantas genom filmerna och stärker varumärket.

- Mads Mikkelsen är förstås det bärande elementet genom den film som han medverkar i. Men vår längtan efter de där viktiga dagarna tillsammans kanaliseras bra hela vägen, genom alla kampanjenheter, ända fram till erbjudandet i form av hotell som bara finns hos Fritidsresor.

Kampanjen fokuserar på de differentierade produkterna i arrangörens program och resmål som Thailand, Mexiko och Egypten. Den startar i mitten av augusti över hela Norden.

I Sverige blir det premiär för Mads-filmen den 18 augusti, vilket också blir startskott för hela kampanjen.

- Vår medieplan bygger på TV som huvudmedium, kompletterat av utomhus, print och en digital del, berättar Niklas Zhovnartsuk, marknads- och webbförsäljningschef för Fritidsresor i Sverige. Han ber dock att få återkomma kring den digitala satsningen till lanseringsdagen.

- För oss har det varit viktigt att kampanjen inte bara stärker varumärket utan också driver oss försäljningen. Där har vi stor tillförsikt, eftersom efterfrågan inför vinternhar tagit fart de senaste två veckorna.

Han understryker Thailand som bärande element i kampanjen, vilket är naturligt med tanke på Fritidsresors ledande ställning i landet.
- Där är det extra roligt att våra nya reklamfilmer ju är inspelade på våra existerande hotell i Thailand.

För den som inte kan få nog av Mads Mikkelsen eller Dagarna du minns, kan filmen ses redan nu på http://www.fritidsresor.se/film/

Reklambyrå:
www.s-f.se

Johan Welander - Projektledare
Gabriella Wollo - Produktionsledare
Arvid Svanvik - Creative Director tel 0702 880 768
Richard Westerståhl - AD
Edwin von Werder - Copywriter
Espen Bekkebråten - Byråproducent

Produktionsbolag:
Martin Werner - Regissör
Malene Dyhring Larsen - Producent

Mediabyrå:
Carat
www.carat.com

För mer information:
Arvid Svanvik - Creative Director S&F tel 0702 880 768
Lottie Knutson - kommunikationsdirektör Fritidsresegruppen i Norden 070 645 24 64
Anna Berndt - marknadschef Fritidsresegruppen i Norden  0708 369 292
Niklas Zhovnartsuk - marknads- och webbförsäljningschef för Fritidsresor i Sverige 076 104 99 70

Stillbilder för medialt bruk

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Egypten. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, 50 000 anställda och resor från 25 länder.