Karibisk nyhet vintern 11/12: Världspremiär - direktcharter till Barbados

Karibisk nyhet vintern 11/12: Världspremiär - direktcharter till Barbados

Sveriges största researrangör Fritidsresor satsar i Karibien och lanserar egen direktcharter till Barbados.- - – Det är en sådan glädje att kunna presentera denna karibiska dröm där varje resenär hittar sin egen strand och simturer med havssköldpaddor kan garanteras.

– Barbados är ett resmål som många är nyfikna på och vår direktcharter ger pressade priser till drömmen, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.
– Vi flyger med Boeing 767 som har tre klasser och individuellt underhållningssystem ombord.

Det gynnsamma dollarläget har lett till ökad efterfrågan på resor västerut. Barbados är känt för sina vackra stränder, höga utbildningsnivå där alla pratar engelska och låga kriminalitet.

Den lokala stranden Crane Beach, där Fritidsresor också erbjuder boende på klassiska Crane Beach Hotel, har röstats fram som Världens Bästa, alternativt Världens Mest Romantiska strand i flera omröstningar och sammanhang.

– Man brukar säga att Barbados har en strand för varje resenär, säger Bassam el Mattar.

Citat från UD: “Barbados är ett av de rikaste och mest välorganiserade länderna i Karibien med en hög BNP per capita. Hälsovårds- och utbildningssektorerna är väl utvecklade.”

Fritidsresor erbjuder ett tjugotal hotell, från enklare tvåstjärniga till öns enda femstjärniga, Sandy Lane. Samtliga ligger på syd- och västkusten.

Barbados kostar med Fritidsresor från 9.998:-. Priset gäller två veckor för del i dubbelrum.

Fritidsresors resenärer kan dessutom kombinera en solvecka med kryssning, grannön Tobago eller systerbolaget Temaresors nya rundresa till Trinidad och Tobago.

Fakta Barbados
* Direktcharter, utan mellanlandning, från Stockholm till Barbados varannan onsdag under perioden 14/12 2011-7/3 2012 = tvåveckorsresor
* Flygtid: Cirka 10,45 timmar på utresan och 9,40 timmar hem
* Resorna genomförs med systerbolaget Thomson Airways Boeing 767 = tre flygklasser och individuellt underhållningssystem ombord
* Resorna släpps till försäljning om några veckor
* Pris från 9.998:- del i dubbelrum, tvåstjärnigt hotell OBS! två veckor.

Programmet
* Cirka 20 hotell på syd- och västkusten
* Kombinationresa Barbados + Tobago (första veckan Tobago + andra Barbados)
* Kombinationsresa Barbados + kryssning med Thomson Cruise Line (en + en vecka)
* Kombination Barbados + rundresa med systerbolaget Temaresors nya resa ”Trinidad och Tobago – rom, choklad och regnskog”

För mer information
Kontakta Marie Malmros, Fritisresors informationsavdelning, 08-720 7479 eller 070-746 71 96.

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Egypten. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, 50 000 anställda och resor från 25 länder.