Nysatsning Egypten: Ytterligare 15 hotell i Egypten

Nysatsning Egypten: Ytterligare 15 hotell i Egypten

Egypten växer med ytterligare 15 hotell hos Sveriges största researrangör Fritidsresor. Antalet bokningar har ökat med 23 procent jämfört med förra året. Dessutom sätts extraflyg in med ytterligare 5 000 platser under perioden 24/10-24/4.

Efterfrågan på Egypten har tagit fart igen och Fritidsresor breddar sitt program ytterligare till nästa vinter.

Bland nyheterna finns bland annat fler Couples-hotell för vuxna och Splash-hotell med vattenland.

– I Egypten får resenären mycket lyx för pengarna. En familj betalar 17 406 kronor[1] för en vecka på förstklassiga Blue Village Exotic Aquamarine med All Inclusive och 16 pooler fördelade på 9 000 kvm, säger Bassam el Mattar, Fritidsresors Sverigechef.

Vintern 2012/13 reser 30 000 svenskar med Fritidsresor till Egypten, som är tredje populäraste resmålet efter Kanarieöarna ochThailand.

Några hotellnyheter

• Nytt Couples-hotell: Blue Couples Iberotel Palace Sharm el Sheikh = totalt tre Couples-hotell
  • Nytt Splash-hotell: Saraya Palms i Makadi Bay Hurghada = totalt sju Splash
  • Golfhotell Makadi Bay View Hotel & Golf Resort i Hurghada. I priset ingår tre golfrundor
  • Två nya Familjefynd i Sharm el Sheik och Marsa Alam

För mer information:
Peter Hellström, informatör på Fritidsresor: 08-720 74 96, 0761-04 99 71.
Marie Malmros, informatör på Fritidsresor: 08-720 74 79, 070-746 71 96.

[1] Två vuxna + ett barn under 12 år, en vecka 4/12 med All Inclusive och Barn-specialpris.

Fritidsresor är Sveriges största arrangör av charterresor med en marknadsandel på drygt 30 procent. Fritidsresor erbjuder charterresor, flyg, tågresor och kryssningar. Några av de populäraste resmålen är Kanarieöarna, Thailand och Turkiet. Fritidsresegruppen består av Fritidsresor och systerbolagen Star Tour i Danmark och Norge, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, WonderCruises och flygbolaget TUIfly Nordic. Fritidsresegruppen ingår i världens största resekoncern, TUI Travel Plc med 30 miljoner kunder per år, cirka 50 000 anställda och resor från 27 länder.