God nyhet från GØL – grillkorv med glaze

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 08:00 CEST

GØL Grillare Sweet BBQ Glaze

En god nyhet för grillglada korvkonnässörer – nu lanseras GØL Grillare Sweet BBQ Glaze, fyra tjocka grillkorvar med en medföljande glaze med smak av paprika och chili – en perfekt balans mellan sötma och hetta. Med glazen förhöjs såväl smakupplevelsen som umgänget kring grillen.

GØL har i över 80 år utvecklat korvar med hög kvalitet och gediget hantverk som kännetecken. Nu lanseras Grillare Sweet BBQ Glaze, en förpackning fylld av matglädje för korvkonnässörer som älskar att grilla.

Förpackningen består av fyra tjocka grillkorvar tillsammans med en pre-packad 40 grams glaze i påse, med smak av paprika och chili. En noggrant anpassad mängd glaze som gör att konsumenten undviker onödiga inköp och minimerar matsvinnet. Själva glazandet gör dessutom umgänget vid grillen ännu mysigare:

– Det här är en produkt som är framtagen för grillen, med vetskapen om att människor gillar att ha något att pyssla med under själva grillandet, det är enkelt men det blir ändå något som adderar till umgänget lika mycket som den förhöjda smakupplevelsen, säger Gabriella Lysell, marknadschef Tulip Food Company Sverige.

Svensken älskar att grilla och blir allt duktigare på det. Nya produkter för grillen måste leva upp till de allt kunnigare - och mer kräsna - grillande konsumenternas förväntningar. En glaze penslas på råvarorna medan de ligger på grillen, mot slutet av grillningen. När glazen hastigt hettas upp tar det fram nya smaker i råvaran, i det här fallet grillkorven. Snitta, grilla, pensla är det tre enkla stegen som ger en härligare grillupplevelse.

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsföretag inom kött- och chark. Tulip är ett danskt bolag med  försäljning i 120 länder världen över.

Tulip Food Company AB har ca 40 anställda och en omsättning på ca 700 miljoner kronor. Vi har en stark marknadsposition i dagligvaruhandeln med varumärken som Tulip, GØL och Ugglarps och i Foodservice-sektorn marknadsför vi bl.a Tulip Foodservice och GØL. Våra kunder är de stora dagligvarukedjorna, fastfoodkedjor, lunchrestauranger och storkök.

Kommentarer (0)

Kommentera