GØL utsedd till svensk mästare i kategorin starkt kryddade korvar

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2016 09:52 CEST

Korven GØL PUSTA tog hem vinnartiteln i kategorin ”Starkt kryddade korvar” när Chark-SM gick av stapeln på Eriksbergshallen i Göteborg. Över 750 charkuterier tävlade i 16 olika kategorier.

Chark-SM anordnas vartannat år och är tävlingen då Sveriges bästa charkuterier utses. Tävlingens fokus ligger på kvalitet och charkuterier som är tillverkade i Sverige och säljs på den svenska marknaden får delta.

– Vi är fantastiskt glada för den här utmärkelsen. Det är ett bevis på att det vi gör är bra och att våra konsumenter gillar det. Smak och kvalitet är det absolut viktigaste i allt vi gör och därför är det roligt när vi får ett så här tydligt bevis på att det vi gör är rätt, säger Nils-Åke Lilje, administrativ chef på Tulipfabriken i Malmö.

Juryns motivering:
En härlig mustig korv med en god köttsmak och varm hetta. Med en fläkt från Centraleuropa blir den en höjdare på grillen.

– Jag är extremt stolt över alla mina kollegor i Tulipfabriken. Den gedigna yrkeskunskap de besitter har gjort detta möjligt. Det här priset är till oss alla, säger Nils-Åke.

Första Chark-SM startades 2001 och har sedan 2002 anordnats vartannat år. Tävlingen är idag en viktig faktor i den svenska charkbranschen.

Tulip Food Company är ett modernt livsmedelsförädlingsföretag som producerar kött- och charkprodukter. Vi i säljer våra produkter i mer än 80 länder över hela världen.

Tulip Food Company AB Sverige har ca 100 anställda och en omsättning på ca 800 miljoner kronor. Vi har en stark marknadsposition i dagligvaruhandeln med varumärken som Tulip, GØL och Ugglarps och i Foodservice-sektorn marknadsför vi bl a Tulip Foodservice, GØL och Lasses. Våra kunder är de stora dagligvarukedjorna, fastfoodkedjor, lunchrestauranger och storkök.

Kommentarer (0)

Kommentera