CONTOUR byter ägare och ökar sin satsning

Efter en del rykten på marknaden kan vi nu glatt meddela att Contour har köpts av Clarke Capital Partners och är nu i färd med att återuppta verksamheten under ny ledning. Med detta uppköp är vi övertygade om att kunderna kommer att gynnas av den fortsatta utvecklingen av HD aktionkameror och tillbehör i världsklass. Contour meddelar samtidigt att de ser fram mot att stödja sina distributions och återförsäljarpartners i form av ett kraftigt förbättrat marknadsföringsprogram. Omstruktureringen ser ut att slutföras inom de närmsta veckorna och kommer att resultera i en erfaren och fokuserad ledningsgrupp med avsikt att stärka varumärket Contour och dess produkter. I Tura Scandinavias sortiment återfinns ett komplett sortiment från Contour inklusive actionkameror och tillbehör för laddning, förvaring och fästen för filmning vid cykling, skidåkning, vattensport, motorsport, skytte med mera.

• action cameras
  • contour
  • tura.s

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.

Sales Support

Backoffice Ordermottagning och Innesäljare 0300 56 89 20