SIGMA 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S (Sports)

Sigma lanserar idag en ny telezoom inom S-serien. Utmärkande drag är hög prestanda och utmärkt byggkvalitet. Objektivetär damm och stänkskyddat och har en vattenavvisande beläggning på frontlinsen. Det har zoom-lås vid varje brännvidd ochen optimerad autofokus. Den är tystare och snabbare och med en förbättrad AF-algoritm ger kontinuerlig AF (AF-C) enförbättrad fokuseringseffektiviteten med ca 5%. Omkopplaren till manuellt läge är lätt tillgängligt och objektivet ärkompatibelt med de nya tele omvandlarna från Sigma. SIGMA 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S har ett nytt OS-system medaccelerometer vilket möjliggör panorering i både vertikalt och horisontellt läge. Objektivet har 2 FLD (F Low Dispersion)glaselement, som har prestanda som motsvarar fluorit samt tre SLD (Special Low Dispersion) glaselement. Detta minimerarkromatisk aberration och levererar en tydlig bildkvalitet med hög färgåtergivning. Detta är en högpresterande telezoominom Sport-serien och erbjuder enastående renderingsfunktioner.

Innan leverans genomgår objektivet en kontroll och utvärdering av Sigmas system (A1) som använder en 46MP Foveon X3bildsensor. Med den kan tidigare oupptäckta högfrekventa detaljer hamna inom ramen för granskning och korrigering. MedSigmas USB docka kan detta objektiv uppgraderas och individuell finjustering av fokus och andra parametrar kan görasefter egna önskemål. Sigma är en av ett fåtal tillverkare vars produkter ner till minsta detalj är ”Made in Japan”.

SIGMA 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S (Sports) kommer med fattning för Canon och Nikon. Rekommenderat pris 16.999 SEK.

Art.nr: 300305 - SIGMA 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S (Sports) Canon
Art.nr: 300306 - SIGMA 150-600 F5-6.3 DG OS HSM S (Sports) Nikon

Specifikation
Objektivkonstruktion: 24 element i 16 grupper | Minsta bländare (W): F22 | Filterstorlek: ø105mm | Bildvinkel (35mm): 16.4°-4.1° | Minstafokuseringsavstånd: 360cm | Mått (diameter x längd): ø121mm x 29.2mm | Antal bländarlameller: 9 (rundade) | Maximal förstoringsgrad:1:5 | Vikt: 2860g |

Sigma marknadsförs av Tura Scandinavia AB
www.turascandinavia.com

• sigma 150-600 f5-6.3 dg os hsm s (sports)
  • sigma
  • canon
  • nikon

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.

Pär Holmén

Sales Manager Photo Foto +46 733 51 52 75