SIGMA 50mm F1.4 DG HSM A | Art

För att underlätta valet för användaren fördelar Sigma alla sina objektiv inom tre olika kategorier anpassade efter användarens behov: Art, Contemporary och Sport. Inom Art-serien är objektiven utformade med tyngdpunkt på optisk prestanda, mekanik och kvalitet avseende färgåtergivning, kontrast och skärpa. Exempel på Art är ljusstarka objektiv, vidvinklar, ultravidvinklar, makro och fisheye som lämpar sig för fotografering av landskap, porträtt, stilleben och närbilder. Nu lanseras SIGMA 50mm F1.4 DG HSM som har hög AF hastighet men är samtidigt extremt tyst och mjuk. Den har även bajonettfattning av mässing för hög noggrannhet och hållbarhet. SIGMA 50mm F1.4 DG HSM har genomgått kontroll och utvärdering av Sigmas egenutvecklade system (A1) som använder en 46MP Foveon X3 bildsensor. Tack vare denna kan nu tidigare oupptäckta högfrekventa detaljer hamna inom ramen för granskning och korrigering. Med Sigmas USB docka kan detta objektiv uppgraderas och individuell finjustering av  fokus och andra parametrar kan göras efter egna önskemål. Sigma är en av ett fåtal tillverkare vars produkter ner till minsta detalj är ”Made in Japan”. SIGMA 50mm F1.4 DG HSM kommer med fattning för Canon, Nikon, Sony och Sigma.

Specifikation

Objektivkonstruktion: 13 element i 8 grupper | Minsta bländare: F16 | Filterstorlek: ø77mm | Bildvinkel: 46.8° | Minsta fokuseringsavstånd: 40cm | Mått (diameter x längd): ø85.4mm x 99.9mm | Antal bländarlameller: 9 (rundade) | Maximal förstoringsgrad: 1:5.6 | Vikt: 815g

• smartphone
  • nikon
  • canon
  • sigma
  • foto
  • tura.s

Tura Scandinavia AB är ledande nordisk distributör av tillbehör inom ljud & bild, data, foto & video, gaming, hem & fritid, mobil och gps. Vår filosofi är brett sortiment, starka varumärken och snabba leveranser. Vi bedriver verksamhet i Sverige, Danmark, Finland och Norge. Huvudkontoret ligger i Kungsbacka och logistikcentret i Nässjö. Vår vision är att vara den bästa och mest inspirerande partnern för våra återförsäljare. Gear By Carl Douglas är Tura Scandinavias eget varumärke. Gear By Carl Douglas skapar produkter som kan kombineras med en modern livsstil.

Juha Tegelholt

Brand Manager – Inköpare Foto +46 733 51 52 78