Turkish Airlines lanserar två nya städer i Danmark

Pressmeddelande  •  2012-05-23 22:07 CEST

Den 9 juli börjar Turkish Airlines flyga Aalborg-Istanbul och Billund-Istanbul med tre frekvenser i veckan. Linjen flygs som en triangel med mellanlandning i Billund för resande från Aalborg. Antalet avgångar från Norden är därmed uppe i 84 per vecka.

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines priserna Europas Bästa Flygbolag, Världens Bästa Economy Class Catering samt Världens Bästa Premium Class Seats och har enligt World Travel Awards Europas Bästa Business Class.

Antalet destinationer är för närvarande 190 och antalet passagerare ca 32 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens åttonde största nätverk.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Från Sverige flyger vi Stockholm - Istanbul 21 gånger per vecka samt Göteborg - Istanbul 10 gånger i veckan, med anslutning till framförallt Mellan-Östern, Afrika och Asien.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom