Turkish Airlines sätter in nya avgångar i Norden

Pressmeddelande  •  2012-01-03 12:00 CET

Turkish Airlines blev 2011 utsedda till Europas bästa flygbolag. Efter en snabb utökning av nätverket till över 180 internationella destinationer och tätare frekvenser i Norden, har marknadens respons inte låtit vänta på sig. Turkish Airlines har nu beslutat att utöka trafiken i Norden ytterligare, från 63 avgångar i veckan till 72.

Turkish Airlines' trafik i Norden ser därmed ut som följer:

Stockholm: 21 avgångar i veckan från 26 mars

Köpenhamn: 21 avgångar i veckan från 26 mars

Oslo: 13 avgångar i veckan från 25 juni

Göteborg: 7 avgångar i veckan; oförändrat

Helsinki: 10 avgångar i veckan; oförändrat

Turkish Airlines är ett fyrstjärnigt flygbolag enligt Skytrax, som enligt undersökning bland 18 miljoner passagerare årligen har givit Turkish Airlines priserna Europas Bästa Flygbolag, Världens Bästa Economy Class Catering samt Världens Bästa Premium Class Seats och har enligt World Travel Awards Europas Bästa Business Class.

Antalet destinationer är för närvarande 186 och antalet passagerare ca 31 millioner årligen, vilket gör Turkish Airlines till Europas fjärde största mätt i passagerarantal och världens åttonde största nätverk.

Sedan 2008 är Turkish Airlines medlem i Star Alliance, med mer än 1100 destinationer.

Bolaget opererar även varumärket Anadolujet som flyger Stockholm - Ankara med ett lågpriskoncept.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom