Tuve Bygg AB blir Guldvän 2018 till Göteborgs Kyrkliga Stadsmission

Tuve Bygg AB blir Guldvän 2018 till Göteborgs Kyrkliga Stadsmission

Vi tror på en trygg jul för alla. Julen 2017 avstod samtliga Tuve Byggare en julklapp från företaget till förmån för Stadsmissionens arbete med att hjälpa utsatta barn, unga och familjer i Göteborg. För tredje året i rad togs den gamla traditionen om julklappsvagnen upp igen – en tradition som bygger på en hundra år gammal idé om att åka runt i staden och samla in julklappar till behövande. Pekka Merta, vår VD, var givetvis på plats och överlämnade vår check till representanter från Göteborgs Stadsmission och Spårvägssällskapet Ringlinien, som står bakom initiativet. Ombord på vagnen sjöngs julsånger och det var tindrande ögonpar som mötte upp vagnen med julklappar – stora som små.

Pekka Merta, VD Tuve Bygg berättar:

”Det är med stolthet som alla vi Tuve Byggare vill bidra med att sprida julglädje och trygghet! Stadsmissionens arbete gör verkligen skillnad och så här i juletider är vi extra glada att kunna stötta deras verksamhet.”

För ytterligare information vänligen kontakta:

Pekka Merta, VD Tuve Bygg AB