Isabel Adrian hoppas på nya tv-succéer

Nyhet   •   Maj 20, 2014 17:16 CEST

Tv-bolagen kommer att få massor av uppslag till nya program. Över 1 000 personer har anmält sig till tävlingen Sveriges bästa tv-tyckare. Jurymedlemmen Isabel Adrian hoppas på idéer som kan bli nya succéer efter reality-tv.

Det är tv-guiden tv.nu som för andra året i rad arrangerar tävlingen. Förra året anmälde sig drygt 200 personer. I fredags gick anmälningstiden ut för årets upplaga. Då hade 1 295 entusiaster skickat jobbansökningar. I potten för vinnaren väntar nämligen jobbet som tv-tyckare på tv.nu under sommaren.

Alla som deltar har fått lämna sina bidrag till bättre tv via twitter och Instagram.

Juryn består av Niclas Wahlgren, programledare på Rix FM, samt Hollywoodfrun Isabel Adrian, nyligen aktuell med bok och gift med Steve Angello, tidigare Swedish House Mafia-medlem. Såpastjärnan har stora förväntningar inför sitt uppdrag:

- Jag förväntar mig att de som söker verkligen är intresserade av detta ämne och tar chansen att få lära sig så mycket möjligt.

Hon beskriver en bra tv-tyckare som en person som inte bara är intresserad av samma typ av program utan varierar sitt tittande. En annan egenskap är att ha bra koll och se mycket på tv för att kunna avgöra vad som är bra eller dåligt.

- Tv behöver inte vara vad det alltid har varit. Inte hade jag trott att mitt eget liv skulle bli tv, är säker på att det finns massor av spännande liv som kan bli tv.

Vad skulle du själv vilja se som inte gjorts tidigare?

- Reality-tv har varit inne så länge nu. Jag hoppas att de skapar nästa stor grej.

Närmast ska en grupp välja ut tio bidrag som går till final. Finalisterna får då en möjlighet att utveckla sina idéer för juryn. I början på juni ska vinnaren utses. Alla bidrag som kommit under kampanjen kommer tv-branschen att kunna ta del av.

- Vi kommer att publicera uppslagen i våra kanaler. Det ska bli spännande att se om tv-bolagen fångar upp någon eller några av idéerna, säger marknadschef Alexandra Josephson.

Anders Martinsson, 031-62 45 18, anders.martinsson@gp.se