Henrik Fischer blir ny CEO för Twilfit

Den 15 april tillträder Henrik Fischer som CEO på Twilfit. Henrik har bred erfarenhet inom mode- och retailbranschen, bland annat som CEO på Björn Borg och COO på Gant och Boomerang. Han ser stor potential för Twilfit att ytterligare stärka sin position inom underkläder och loungewear i Sverige samt internationellt.

– Det gläder mig att Henrik Fischer har tackat ja till uppgiften att leda Twilfit till nästa fas i sin utveckling. Han har stor erfarenhet inom retail, är entreprenöriell, affärsmässig och en bra ledare. Jag ser att han kommer passa mycket bra in hos Twilfit som ligger i startgroparna på en spännande utvecklingsresa, säger Jan Lundahl, styrelseordförande på Twilfit.

Henrik Fischer kommer närmast från egen verksamhet med fokus på utvecklings- och förändringsprocesser inom retail.

Under 2017 och 2018 har Twilfit investerat i nytt affärssystem, ehandelsplattform, lager- och logistikpartner och står nu väl rustat inför framtiden.

– Twilfit är ett starkt varumärke med lång tradition av högkvalitativa och hållbara underkläder i skandinavisk design och erbjuder den bästa servicen och kunskapen på marknaden, säger Henrik Fischer. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med alla starka medarbetare ta Twilfit till nästa nivå och fortsätta den påbörjade resan från klassisk retail till ett omnichannelbolag med kunden och dess upplevelse i verkligt fokus, fortsätter Henrik.

För mer information om rekryteringen, kontakta: Jan Lundahl, Styrelseordförande Twilfit, jan.lundahl@magrainvest.se

Kontaktinformation CEO: Henrik Fischer, 070–1816500

För mer information om Twilfit, kontakta: Åsa Bergendorf, Marketing Director, Twilfit, asa.bergendorf@twilfit.se

• Design