Tomas Kruth börjar på Tyréns 1 februari 2018.

Tyréns rekryterar expert inom stadsutveckling

Tomas Kruth har anställts som processledare på Tyréns. Tomas kommer närmast från branschorganisationen Fastighetsägarna, där han varit anställd sedan 2008 och arbetat som expert inom stadsutveckling, processledare och föreläsare.

Tomas är även ledamot i ledningsgruppen för Svenska Stadskärnor och ansvarar för utbildningspaket Urban Centre Management.

– Jag har under åren träffat på Tomas både som talare och moderator på konferenser, som flitig twittrare men även i projekt vi gemensamt hamnat i, och jag vet vilken bred kunskap han har inom stadsplanering. Att han också kan få alla typer av aktörer i strategiska satsningar att dra åt samma håll är en talang han verkligen besitter, vilket också gör att han blir en uppskattad kollega. Han driver projekt som vi alla vill jobba i helt enkelt! Berättar Sarah Bragée som är avdelningschef för Strategisk samhällsanalys på Tyréns.

Tomas resa inom handel och stadsutvecklingsprojekt började 1995 då han blev centrumledare på A6 Center i Jönköping. Därefter drev Tomas eget konsultföretag i några år, med utvecklingsuppdrag i städer, gallerior, och köpcentrum. Han har även varit kursledare för högskoleutbildningen ”Förnyelse och ledning av stadskärnor och köpcentra”, 30 poäng, Internationella Handelshögskolan i Jönköping (2003 - 2010)

– På Tyréns kommer jag att arbeta med processledning och hoppas att kunna bidra med kunskap inom plattformar så som BID-processer och Purple Flag arbetet tex. Men även med riktad rådgivning inom hållbar samhällsutveckling till både kommuner och fastighetsägare, säger Tomas Kruth.

Tyréns växer. På bara några år har vi expanderat med nya kontor runt om i landet och ökat antalet medarbetare med 800 konsulter. I Jönköping vill vi växa mera och vi söker bland annat erfarna byggnadskonstruktörer.

Tyréns erbjudande inom stadsutveckling
Med vår breda kompetens inom stadsutveckling erbjuder vi tjänster inom analys, strategi och planering – i delar eller i hela stadsbyggnadsprocessen. Vi arbetar utifrån ett helhetsperspektiv med ambitionen att förstå, förklara och förändra samhället.

Vi samarbetar i team för att just kunna jobba med olika typer av projekt och frågeställningar. Ofta handlar det om tidiga skeden där vi tar fram analyser, strategier och planer som leder till en hållbar stadsutveckling. Vi är planarkitekter, lantmätare, ekonomer, geografer och beteendevetare.

Läs mer om Tyréns tjänster inom analys, strategi och planering >>

Tyréns är ett av Sveriges ledande konsultföretag inom samhällsbyggnad. I samspel med kunder och partners skapar vi hållbara lösningar inom stadsutveckling och infrastruktur. Vi har 2 200 medarbetare och verksamhet i Sverige, Danmark, England och Estland.