TACK ALLA GAMLA OCH NYA KUNDER SOM HÄLSADE PÅ OSS PÅ DEMCON 2014

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2014 10:30 CET

Tack alla gamla och nya kunder som hälsade på oss på DEMCON och grattis Rickard Öhlund i Luleå på Öhlunds Borr & Såg som var en av pristagarna vid utdelningen av Det Svenska Demoleringspriset.

Vi vill passa på att gratulera alla vinnarna i Det Svenska Demoleringspriset 2014, och speciellt vår kund Rickard Öhlund i Luleå på Öhlunds Borr & Såg, som fick pris i kategorin Årets Håltagningsprojet. Motiveringen löd: ”Ett renodlat håltagningsprojekt på ett kraftverk i norr. Ett stort arbete som ställt höga krav på kunnande och utrustning!” Priset delas ut av tidningen Professionell Demolering i samarbete med branschföreningarna Håltagningsentreprenörerna och Riv- & Saneringsentreprenörerna inom Sveriges Byggindustrier.

På mässan lanserades också TYROLITs nya borrmotor DME36 som fick ett mycket positivt mottagande och vår nya webplats www.tyrolitdiamant.se.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Daniel Nilsson, Försäljningschef Construction & stone, Tyrolit Norden
E-post: daniel.nilsson@tyrolit.com, Tel: 08- 544 715 00

Tyrolit är som en av världens största tillverkare av verktyg för slipning, kapning, sågning, borrning och dressing samt som en leverantör av verktyg och maskiner, synonymt med hög kvalitet, innovativa lösningar och lång erfarenhet. Vi investerar kontinuerligt i utvecklingen av ny teknik anpassad till behoven hos våra kunder och omvärlden, med fokus på miljöanpassade teknologier. Företaget har 27 produktionsenheter i 12 länder och är verksamt på mer än 65 marknader. Vi var 2013 ca 4500 anställda med en omsättning runt 550M Euro och ingår i Swarovski-koncernen med huvudsäte i Schwaz, Österrike. www.tyrolit.com