Seminarium 14 september: Lär dig allt om e-handel i Tyskland

Funderar du på att börja sälja produkter eller tjänster på den tyska e-handelsmarknaden? Seminariet som ordnas av Tysk-Svenska Handelskammaren den 14 september ger dig kunskaper i vad som gäller för att ta första steget oavsett om du är verksam inom B2C eller B2B.

Tyskland är tredje största e-handelslandet i världen sett till omsättning. Av Europas online-handel står Tyskland för 25 procent av försäljningen. Drygt en euro av 10 omsätts idag online. Tyskland tillhör även de svenska e-handlarnas största utlandsmarknader och optimismen är stor i att utvecklingen kommer att fortsätta peka uppåt.

Men för att lyckas på den tyska e-handelsmarknaden krävs goda förberedelser då det finns många fallgropar att ta hänsyn till. Svenska företag som förbereder sig väl på den krävande tyska kunden har goda chanser att ta del av den ökande e-handelsförsäljningen i landet.

Seminariet kommer att innehålla råd, inspiration och framgångstips. Våra experter går igenom viktiga kulturella skillnader och vad som gäller juridiskt. Vi får också ta del av vad som är viktigt att tänka på vid val av distributionsupplägg och kanaler. Seminariet hålls delvis på engelska.

Denna heldag riktar sig till dig som planerar att börja sälja produkter och tjänster på den tyska e-handelsmarknaden. Den vänder sig även till företag som redan är verksamma i Tyskland men vill lyckas bättre. Målet är att ge kunskaper i vad som gäller för den tyska marknaden oavsett om ditt företag är verksamt inom B2C eller B2B.

För mer information se www.handelskammer.se/ehandelsdagen16.