Deutsche Bahn partner i ostalgi-filmroadshow

Pressmeddelande   •   Sep 17, 2014 09:30 CEST

Centralstationen i Köln (Nordrhein-Westfalen) med Kölnerdomen i bakgrunden. FOTO: Deutsche Bahn AG

Deutsche Bahn är världsledande vad gäller mobilitets- och logistiktjänster. Nu förbättrar de sitt utbud för svenska tågresenärer och är samtidigt partner i Tyska Turistbyråns ostalgi-filmroadshow i november. DB-gruppen bedriver verksamhet i över 130 länder och har 300 000 anställda.

Deutsche Bahn strävar efter att stärka medvetenheten bland sina privat- och företagskunder och främjar järnvägstrafik inom Europa, med särskild tonvikt på Tyskland. DB-gruppen är i hög grad närvarande i Skandinavien med 15 agenturer som säljer tågbiljetter till Tyskland och övriga Europa.

ICE – också känd som Intercity-Express – är Deutsche Bahns snabbaste tåg och når en topphastighet av upp till 300 km/h inom Tyskland. ICE-tåg förbinder Tysklands största städer med varandra och ansluter också till sina motsvarigheter i angränsande länder. En resa från Malmö Central till Hamburg tar till exempel bara drygt fem timmar. Priserna sträcker sig från 39 € i normalklass med “Europa-Spezial” , Deutsche Bahns utmärkta biljett för tågresor i Europa. Deutsche Bahns biljetter kan köpas online från upp till 80 städer i Sverige, inklusive hela Skåneområdet.

Förutom erbjudanden om tågresor, förser Deutsche Bahn både sina privat- och företagspassagerare med turistinformation om Tysklands mest populära destinationer.

Ytterligare upplysningar och bokningsinformation finns på Deutsche Bahns svenska webbplats www.bahn.com/se.

För att anmäla dig till filmroadshowen och tävla i vår Instagram-fototävling, gå in på www.germany.travel/ostalgi

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.