Social Travel Summit i Hamburg den 21-22 april 2015

Rådhuset i Hamburg. FOTO: Mike Corey/DZT

Efter vårens framgångsrika Social Travel Summit i Leipzig i april, närmar sig nu datumet för uppföljaren som kommer att äga rum på EAST Hotel i Hamburg den 21-22 april 2015. För evenemanget står blogg- och medienätverket iambassador, Reiseblogger Kollektiv, en sammanslutning av sju tongivande resebloggare samt Treledades. DZT går in som stödjande partner för evenemanget som för samman 150 av de mest tongivande beslutsfattarna i resenäringen, experter för digital marknadsföring samt etablerade resebloggare.

– Det första i raden av dessa evenemang gav stor resonans åt våra aktuella kampanjer och vår digitala marknadsföring i de sociala nätverken. Stor uppmärksamhet skänktes evenemangstråden #STSLeipzig (28 miljoner exponeringar) liksom tematråden #welterbegermany (18 miljoner exponeringar) och #germany25reunified (8 miljoner exponeringar). Därför kommer vi även 2015 att stödja branschforumet, förklarar Petra Hedorfer, styrelseordförande i Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT).

Dietrich von Albedyll, vd för Hamburg Tourismus GmbH inflikar som representant för värdstaden Hamburg:

– Hamburg är med sin spännande historia och sina många highlights en perfekt skådeplats för ett internationellt expertforum av detta slag. För Hamburg Tourismus GmbH är evenemanget också en viktig del i arbetet med att digitalisera kommunikationen och göra den mer internationell.

Keith Jenkins, vd för iambassador:

– Vid det första STS i Leipzig diskuterade 120 internationella experter de senaste trenderna inom reseindustrin vad gäller marknadsföring på nätet och marknadsföring i sociala medier. Experter höll föredrag och det organiserades workshops, paneldiskussioner och en Think Tank som ligger till grund för den mycket läsvärda STS Think Tank Report. Jag är övertygad om att vårt program 2015 också kommer att influera framtidens resebloggar och den digitala marknadsföringen online.

Anmälningar till 2015 års Social Travel Summit kan göras på http://thesocialtravelsummit.com/. Här finns även aktuell programinformation att tillgå.

Läs mer om reselandet Tyskland på www.germany.travel.

• east hotel
  • deutsche zentrale für tourismus
  • branschforum
  • sociala nätverk