Vinn en julklapp åt dig själv

Var med i utlottningen av ett presentkort på två övernattningar för två personer på Holiday Inn City Centre Essen under kulturhuvudstadsåret 2010. Hotellet ligger i närheten av innerstaden, på promenadavstånd till en tunnelbanestation. På grund av sitt centrala läge är det varken långt till motorvägarna A40, A42, och A52 samt till Düsseldorfs flygplats.

Skicka ett mail med din post- och mailadress senast den 15 december 2009 till  info@tyskaturistbyran.se. Skriv gärna "RUHR.2010-utlottning" i mailets ämnesfält.

Till Ruhrområdet är det bara två timmar med antingen Lufthansa, Germanwings, Air Berlin, SAS eller Ryanair. De olika flygförbindelserna kan du hitta  här.

Ett urval av det stora antalet evenemang och enastående projekt, unik arkitektur och intressanta landskap som metropolregionen Ruhr - Europas kulturhuvudstad RUHR.2010- har att erbjuda hittar du  här.

Vill du boka evenemang, har frågor angående hotell eller resor till Ruhrområdet, känn dig välkommen att kontakta:  Stefanie Dehler, Ruhr Tourismus GmbH, Tel. +49 (0)208 899 59 151.

Har du specifika frågor kring evenemang under kulturhuvudstadsåret RUHR.2010? Känn dig välkommen att ta kontakt med  Katharina Jarzombek, International Media Relations, RUHR.2010: Tel. +49 (0)201 888 2049.

• turism tyskland industrikultur evenemang