Bild: Karl-Johan Werner. Photocred: UC

Asiakastieto Group förstärker med expert inom kundinsikt

Asiakastieto Group, där UC ingår, rekryterar Karl-Johan Werner som ansvarig för koncernens erbjudande inom Customer Data Management.

Asiakastieto Group förstärker och rekryterar Karl-Johan Werner till rollen som Director, Customer Data Management. Karl-Johan har över 20 års erfarenhet av att arbeta med databaserade kundinsikter, och kommer stärka koncernens erbjudande inom just detta område.

- Det finns en enorm potential för majoriteten av företag att bli effektivare i sin ny-, kors- och merförsäljning genom att basera aktiviteter och affärsbeslut på extern data kring kundernas behov, beteende och potential. Att få vara en del av Asiakastieto Group och dess enorma utbud av just data känns oerhört spännande och jag ser fram emot att utveckla vårt erbjudande inom just sälj- och marknadsområdet, säger Karl-Johan Werner, ny Director, Customer Data Management på Asiakastieto Group.

Karl-Johan har arbetat i över 20 år i olika roller med det gemensamma målet att förädla och ta fram insikter baserad på stor mängder data, senast i rollen som chef för avdelningen Kundinsikt på bank- och försäkringsbolaget Skandia.

Inom Asiakastieto Group, där UC ingår, kommer Karl-Johan att ingå i den nordiska ledningsgruppen och ansvara för affärsområdet Customer Data Management. Karl-Johan har tillträtt sin roll.

UC är ett av Sveriges ledande affärs- och kreditinformationsföretag. Vi samlar in och förädlar digital information så att den kan användas för att företag och privatpersoner ska kunna ta intelligenta beslut enklare. Kunderna består av företag, privatpersoner och offentlig sektor. Från och med den 29 juni 2018 är UC-koncernen en del av Asiakastieto Group Plc. Asiakastieto Group Plc är listat på Nasdaq Helsingfors med ticker ATG1V. Mer information om Asiakastieto Group Plc och UC-koncernen finns på www.asiakastieto.fi och www.UC.se.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B