UC lanserar ny reklamfilm för ID-skydd

UC lanserar ny reklamfilm för ID-skydd

UC lanserar idag en helt ny reklamfilm för produkten ID-skydd. Den nya reklamfilmen går helt i linje med bolagets nya varumärkeskoncept, och syftet är att fortsätta belysa den befintliga problematiken med ökat antal ID-kapningar och det omfattande problem det orsakar för konsumenten.

Idag lanseras en helt ny reklamfilm för produkten ID-skydd. Den nya reklamfilmen syftar till att uppmärksamma en bred allmänhet kring problematiken kring ID-kapning och att konsumenten kan agera snabbt vid en eventuell ID-kapning. Den nya reklamfilmen är dessutom framtagen med UC-koncernens nya varumärkeskoncept.

- ID-kapningar är som bekant ett utbrett och omfattande problem, och vårt primära syfte är att upplysa och informera. Vi tar starkt avstånd från aktörer som marknadsför ID-skyddstjänster med skrämselpropaganda, och i och med lanseringen av vår nya varumärkesplattform som andas värme och äkthet i stor utsträckning är det också ett naturligt steg för oss inom privattjänster att lansera en ny reklamfilm, säger Siri Bengtsson, affärsområdesansvarig för privattjänster på UC.

Den nya reklamfilmen visas från och med idag i SBS Discoverys och MTGs kanaler. Från och med v. 13 adderas även TV4 gruppens kanaler.

Reklamfilmen är framtagen av Bond Street.
Arbetsgrupp:
Kaveh Pourshahidi, Creative Director
Catinka Sjöberg, Projektledare
Nina Salo Åseskog, Produktionsledare

Mediebyrå:
Johnnie Åkerström, Partner & Broadcast-rådgivare, Bizkit Havas

Om UC ID-skydd
UC ID-Skydd ger kunden möjlighet att agera snabbt vid en ID-kapning och därmed begränsa eller till och med förhindra skadorna.

I UC ID-Skydd ingår följande:

1. Sms eller e-post om dina uppgifter hos UC ändras
  2. Telefonassistans - hjälp om du har drabbats
  3. Försäkring mot kvarstående skuld

Ämnen

UC AB är Sveriges ledande affärs- och kreditinformationsföretag. Sedan 1977 erbjuder vi miljontals kunder beslutsunderlag genom förädlad affärsinformation och kompletta kreditupplysningar. Våra kunder är både företag, offentlig sektor och privatpersoner. UC-koncernen består av UC allabolag AB, UC Affärsfakta AB, UC Marknadsinformation AB och UC Bostadsvärdering AB. Tillsammans samverkar våra bolag för synergier som ger smartare tjänster och större fördelar för kunden. Samtliga med målet att skapa säkrare affärsbeslut och större drömmar.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B