UC utbildar unga i privatekonomi via Instagram

UC utbildar unga i privatekonomi via Instagram

UC, som är en del av Asiakastieto Group, lanserar idag ett helt nytt initiativ för att främja god privatekonomisk kunskap hos unga. Initiativet är en serie utbildningsfilmer via Instagram, där tittarna veckovis får förståelse för privatekonomiska termer och begrepp. Initiativet är en del av UCs CSR-satsning The Bill.

Idag lanseras The Bill Academy som är en ny del i UCs CSR-arbete för unga vuxna. Initiativet är en serie korta utbildningsfilmer som vänder sig till unga vuxna via Instagram. Satsningen är en del av UCs CSR-arbete The Bill, som syftar till att utbilda unga vuxna inom privatekonomi.

- Personligen brinner jag för att fler unga ska lära sig hur de kan ta hand om sin privatekonomi. Därför tar vi nu vårt samhällsprojekt The Bill till nästa nivå och startar The Bill Academy. Inom ramen för detta kommer vår otroligt duktiga kundservicemedarbetare Linnea Fröberg, att via Instagramfilmer, dela med sig av sina tips om hur unga kan stärka sin ekonomi och kreditvärdighet, säger Victoria Preger, marknadsdirektör och initiativtagare till UCs CSR-arbete för unga, The Bill.

Den första korta utbildningsfilmen lanseras idag på UCs Instagramkonto @Kreditkollen och via hashtagen #Thebillacademy. UCs egen unga expert Linnea kommer att dela med sig av en ny kortfilm varje fredag hela sommaren och hösten.

Läs mer om UCs CSR-arbete:

UC är ett av Sveriges ledande affärs- och kreditinformationsföretag. Vi samlar in och förädlar digital information så att den kan användas för att företag och privatpersoner ska kunna ta intelligenta beslut enklare. Kunderna består av företag, privatpersoner och offentlig sektor. Från och med den 29 juni 2018 är UC-koncernen en del av Asiakastieto Group Plc. Asiakastieto Group Plc är listat på Nasdaq Helsingfors med ticker ATG1V. Mer information om Asiakastieto Group Plc och UC-koncernen finns på www.asiakastieto.fi och www.UC.se.

Karin Arrenfeldt

Presskontakt PR och Kommunikationsansvarig Presskontakt 073 914 84 31

Om UC

UC är Sveriges ledande leverantör av digitala företags- och
konsumentinformationstjänster. Sedan 1977 samlar vi in och omvandlar data
och information till analyserade datamodeller och insikter som används i
interaktioner mellan människor, företag och samhället i stort. Våra tjänster
hjälper både företag och konsumenter i deras dagliga beslutsprocesser, så
som finansiella processer och försäljnings- och marknadsföringsprocesser.
Vi hjälper många olika branscher, varav de största är bank och finans,
småföretagare, detaljhandeln samt tjänstebranschen. UC är en del av det
nordiska företaget Enento Group som omsätter SEK 1,46 miljarder och har 420
medarbetare på åtta orter i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

UC AB
Årstaängsvägen 21B