Uddeholm skänker till sjukvården

Pressmeddelande   •   Mar 23, 2020 08:45 CET

Uddeholm skänker ansiktsmasker och engångshandskar till sjukvården.

Med anledning av Coronaviruset skänker Uddeholm i Hagfors skyddsutrustning till ambulansen i Hagfors och sjukhuset i Torsby. ”Det är en självklarhet för oss att hjälpa till”, säger Robert Gustafsson, varumärkes- och kommunikationschef på Uddeholm. Nu uppmuntrar företaget andra verksamheter som har möjlighet att göra likadant.

I rådande virustider har skyddsutrustning tagit slut inom flera delar av sjukvården. Nu skänker Uddeholm delar av sitt lager av ansiktsmasker och engångshandskar till sjukvården i närområdet.

- Självklart vill vi hjälpa till, säger Robert Gustafsson, varumärkes- och kommunikationschef på Uddeholm. Sjukvårdspersonalen i landet gör ett fantastiskt jobb och vi vill hjälpa till med det vi kan. Skyddsutrustningen kommer väl till nytta vid vård av de mest utsatta i samhället, samtidigt som vi har behållit tillräckligt med utrustning för att kunna skydda vår egen personal.

Uddeholm uppmuntrar andra företag som har möjlighet att skänka skyddsutrustning till sjukvården, att följa med i initiativet.

För mer information om Uddeholm, följ oss på:

Eller läs mer på: Uddeholm.com

Uddeholm är världens ledande tillverkare av verktygsstål för industriverktyg. Det är ingen tillfällighet. I varje stålbit, i varje steg av processen, från råmaterial till slutprodukt, satsar vi hela vårt hjärta. Tekniken är viktig, kunskapen och produktutvecklingen likaså, men det handlar också om viljan och modet, kraften och framåtandan.

Det handlar om glöden inom oss – om kärleken till stålet!

Kommentarer (0)

Kommentera