Umeå Energis nya resurser utvecklar kunddialogen

Pressmeddelande   •   Feb 16, 2011 08:10 CET

Umeå Energi satsar ytterligare på att utveckla kommunikationen med kunderna och har därför förstärkt med tre nya resurser.

Anna Norrgård tillträder den nya tjänsten som marknadsföringschef den 2 maj. Hon kommer närmast från Norrmejerier, där hon under 10 år har jobbat med marknadsföring och varumärkesprofilering, bland annat med det framgångsrika konceptet ”Gör gott”.

Ny chef för Kontaktcenter är Malin Karlsson. Hon kommer närmast från Swedbank, där hon arbetat som affärscoach för Swedbanks telefonrådgivare.

Jessica Larsson Svanlund har anställts som kommunikatör med arbetsområdet intern och extern kommunikation. Hon har en lång erfarenhet av journalistik och marknadsföring och kommer närmast från egen verksamhet som marknadsförare och copywriter.

– Umeå Energi sätter stort värde på kontakten med kunderna och det känns mycket bra att vi satsar på fler resurser för att utveckla vår kunddialog, säger Agneta Filén, marknadschef Umeå Energi.

Umeå Energi är ett modernt energi- och kommunikationsföretag som på ett personligt och omtänksamt sätt vill möta kundens behov av säkra och klimatanpassade produkter och tjänster. Våra cirka 58 000 kunder finns över hela landet. Umeå Energi erbjuder prisvärd, el, fjärrvärme, fjärrkyla, bredband och kabel-tv. Vi har ett av Europas snabbaste bredbandsnät och producerar el med vindkraft och i två kraftvärmeverk. Umeå Energi har 300 medarbetare och omsätter 1,6 miljarder kronor. Verksamheten finns i fem affärsområden: Värme, Elnät, Elhandel, UmeNet och Sol, Vind & Vatten. Umeå Energi är både miljö- och arbetsmiljöcertifierat (ISO 14001, OHSAS 18001).

www.umeaenergi.se