Ung Företagsamhet Västerbotten tar sats mot rekord

I veckan öppnade registreringen för läsårets UF-företag. Ung Företagsamhet Västerbotten fyller 20 år och tänker fira det med att ha fler UF-elever än någonsin. Regionchef Jonas Nordin förklarar läget så här:

- Det är flera års strategiskt arbete, på både regional och nationell nivå, som nu gett oss möjligheten att slå rekordet från 09/10 då 708 gymnasieelever drev UF-företag.

När antalet elever och UF-företag ökar behövs både mer personalresurser på Ung Företagsamhet och fler som vill engagera sig som rådgivare. Ung Företagsamhet har därför rekryterat ett 10-tal nya skolinspiratörer som kommer att vara ute i klasserna och berätta om sina resor som UF-företagare.

- Det känns väldigt roligt att ha fått in dessa drivna fd UF-företagare som tillsammans med oss i ordinarie personal och alla UF-lärare kan inspirera och hjälpa årets UF-företagare på sin resa, säger Jonas Nordin.

Förutom att ta hand om alla nya elever och lärare kommer Ung Företagsamhet Västerbotten under hösten att fokusera på kommunicera sin verksamhet och få in fler företag som vill stötta föreningen på ett eller annat sätt.

• lycksele
  • rekord