Flera intressanta namn till Umeå

Tisdagen den 31 januari 2017 är det återigen dags för Uniaden. Arbetsmarknadsmässan som arrangeras på Umeå universitet där vi skapar en plattform för över 6000 studenter att interagera med representanter från arbetslivet.

Anmälningarna till Uniaden 2017 har börjat komma in och vi ser flera intressanta verksamheter som visat sitt intresse för studenterna vid Umeå universitet. Hittills har vi bland annat fått anmälningar från ABB, IKEA och Tyréns för att nämna några av de anmälda verksamheterna. Dessutom kommer mässan att stifta bekantskap med Lundalogik som ställer ut för första gången.

Uniaden 2017 är vinterns viktigaste mötesplats för interaktion mellan studenter och arbetslivet, så passa på att redan nu boka in mässdagen i din kalender och anmäl just din verksamhet.

- Det känns otroligt kul och inspirerande att välkomna näringslivet, dels till de återkommande företagen men även också nykomlingar, till Uniaden. Det finns fortfarande möjligheter att anmäla sig, men det är däremot ett fåtal platser kvar för företagen att vara med fram till mässdagen säger Taymaz Tahmasebi Aria, projektledare för Uniaden 2017.

Precis som förra året kommer årets Uniaden-mässa arrangeras på Umeå universitet och förutom själva mässan anordnar Uniaden också föreläsningar, evenemang och temadagar. Allt för att förbereda studenterna inför mässdagen.