Bästa spelarna utsedda i Sveriges division 2-serier

Nu är det avgjort vilka som har varit de bästa spelarna i Sveriges sex division 2-serier under säsongen. 24 spelare - sex målvakter, sex backar, sex mittfältare och sex anfallare, tävlar nu om att bli Sveriges bästa spelare i tvåan.

– I år har det varit ett hårt men kul jobb med att hitta de bästa spelarna i division 2. Det finns många bra spelare vilket gjort det extra svårt att välja, säger Glenn Hysén.

De 24 spelarna som utsedda till de bästa i respektive division 2-serie konkurrerar nu om att få titulera sig som ”Sveriges bästa spelare i division 2”.

– Det är åttonde säsongen som vi genomför Unibet 2:an. Nytt för i år är att Glenn Hysén och Svenska Fans varit med och röstat fram de bästa spelarna tillsammans med tränare, ett tjugotal sportjournalister och fotbollsexperter på Unibet, säger Andreas Slätt, pr-chef på Unibet i Sverige.

De bästa spelarna i Sveriges division 2-serier 2010 är:

Norrland

Bästa Anfallare: Ibrahim Tahini, Oddevold

För mer information:
Andreas Slätt, pr-chef, Unibet, 0702-39 49 91, andreas.slatt@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com