Nomineringen öppen – nu inleds sökandet efter Årets drömmål i division 2

Nomineringen öppen – nu inleds sökandet efter Årets drömmål i division 2

Har någon i er klubb stått för den bästa fullträffen i division 2? För femte året i rad ska Årets drömmål koras och nu öppnar nomineringen.

Årets drömmål i division 2 instiftades år 2016 och priset gick då till Nikola Vasic som stod för två sagolika konstsparkar för Huddinge IF i division 2 i Södra Svealand. Tävlingen blev därmed en del av Unibet 2:an som under hösten kommer att utse de bästa spelarna i division 2 för 18:e året i rad.

Kraven för ett godkänt bidrag är att målet har gjorts under årets säsong i någon av landets division 2-serier och att det i nomineringen ingår videobevis. Bidragen till Årets drömmål nomineras via Unibet 2:ans hemsida.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen.

Godkända bidrag publiceras på Unibet 2:ans hemsida. Nytt för i år är att en röstningsfunktion införs så att fansen som inte kunnat se matcherna live kan vara med och utse årets vinnare.

Tidigare vinnare av Årets drömmål:

2019:
Emir Ragipovic, Gottne IF mot Umeå FC Akademi

2018:
Rasmus Tengfjord, Sävedalens IF mot IFK Malmö

2017:
Oskar Larsson, Ullareds IK mot IS Halmia.

2016:
Nikola Vasic, Huddinge IF mot Aspudden-Tellus.

Nominera till Årets drömmål 2020: https://www.unibettvaan.se/nominera-aretsdrommal

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterad på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 25 miljoner kunder. Kindred Group är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien, och granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande. Mer information om Kindred Group plc finns på www.kindredgroup.com och twitter.com/KindredGroup.