Oddsen: Han tar över Östersunds FK

Efter att Graham Potter lämnat ÖFK för Swansea är klubben nu på jakt efter ett nytt tränarnamn. Enligt oddsen blir det Potters landsman Ian Burchnall som kommer ta över rodret i den jämtländska klubben. Samtidigt återfinns förre BP-tränaren Olof Mellberg strax bakom i oddslistan.

Tidigare i veckan presenterades Graham Potter av den walesiska kustklubben Swansea, nyligen degraderade från Premier League till The Championship. Östersunds FK letar nu med ljus och lykta efter succétränarens efterträdare, och enligt oddsen kommer engelsmannen ersättas av en annan engelsman.

– Burchnall är ju kanske inte ett namn som får en att ramla av stolen, men Östersund visade ju onekligen fingertoppskänsla när de anställde en relativt oprövad Graham Potter. Burchnall har ju faktiskt haft huvudansvar i norska klubben Viking. Olof Mellberg ligger och lurar där bakom enligt oddsen och visst vore det spännande att se vad han skulle göra med ÖFK, dessutom är ju hans vapendragare från BP, Azrudin Valentic tillgänglig, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Lite längre ner i oddslistan återfinns Sveriges gamle förbundskapten Lars Lagerbäck (17.00) och Mikael Stahre, just nu i San José Earthquakes (21.00). En ännu större skräll vore det om den gamle storspelaren Fabrizio Ravanelli tar över ÖFK, ett spel på italienaren ger 31 gånger pengarna.

Unibet odds på Allsvenskan 2018:

Nästa permanenta ÖFK-tränare
Ian Burchnall 2.00
Olof Mellberg 3.00
Magnus Pehrsson 5.00
Magnus Haglund 7.00
Jörgen Lennartsson 7.00
Andreas Brännström 12.00
Erik Hamrén 15.00
Lars Lagerbäck 17.00
Pelle Olsson 21.00
Mikael Stahre 21.00